Přejít na hlavní obsah Přeskočit na vyhledávání Přeskočit na hlavní navigaci
Nabídka
Přejít na úvodní stranu

Bühler Evolution B 420 D úspěšně přemístěn z Německa do Koreje a Vietnamu

V roce 2020 společnost fiss machines odborně demontovala dva stroje Buhler na tlakové lití s upínací silou 4200 t, demontovala je a v podsestavách odeslala do Koreje a Vietnamu.

Kdysi dávno existovaly dva stroje na tlakové lití, které se od roku 2004 používaly ve vícesměnném provozu pro výrobu bloků šestiválcových motorů a nyní měly být prodány. Když majitel odlévacích strojů, německý výrobce automobilů, nabídl na jaře 2020 dva identické stroje Buhler Evolution B 420 D pro tlakové lití s uzavírací silou 4200 t a stříkacím robotem na trhu s použitými stroji, nebylo ještě jasné, kam dobrodružná cesta použitých strojů povede. Koneckonců bylo třeba nejprve najít solventního kupce, který potřeboval právě tyto stroje.

PORADENSTVÍ A SÍŤ

Pro co nejlepší radu si výrobce zavolal zkušené odborníky ze společnosti fiss machines. Díky celosvětové síti a spolupráci s obchodními partnery z oboru tlakového lití v téměř všech zemích světa se nakonec podařilo navázat kontakt s Koreou. Asijský výrobce hledal odlévací buňky pro výrobu hliníkových krytů pro mobilní sítě 5G ve svých závodech v Koreji a Vietnamu. Brzy bylo dosaženo dohody a obchod byl uzavřen.

PLÁNOVÁNÍ A DEMONTÁŽ

Nyní přišla na řadu fáze plánování komplexní demontáže a přemístění dvou odlévacích buněk. I zde poskytla společnost fiss machines cennou podporu díky svým 30letým odborným znalostem. Společně byly analyzovány konkrétní problémy, které by mohly vzniknout při demontáži a přepravě, a byla vypracována rozumná řešení. Zvláštní výzvu představovala cesta z areálu továrny. Bühler Evolution B 420 D má celkovou hmotnost 270 000 kg. Demontáž a odstranění těžkých součástí stroje byly odpovídajícím způsobem složité. Válcovou desku o celkové hmotnosti 73 000 kg bylo možné přemístit až po zajištění příjezdové cesty se suterénem pomocí 100 podlahových podpěr.

Demontáž v Německu odstartovala v březnu 2020 a na práci se podílelo asi 30 mužů. Demontáž probíhala na několik směn, tým pilně pracoval i o sobotách a nedělích. Demontážní tým nejprve demontoval automatizační zařízení a perihperační systémy, jako jsou odsávací systémy KMA, odjehlovací lis WEKO WE 2500, temperační zařízení, dávkovací pece, zařízení pro hrubé odjehlování Ertl a označování dílů, protože tyto nebyly součástí dohodnutého rozsahu dodávky.

V dubnu pokračovala demontáž stříkacích robotů Kuka a dvou strojů Bühler Evolution B 420 D pro tlakové lití. Při demontáži a rozebírání upínacích dílů jsme byli příjemně překvapeni perfektním stavem upínacích desek, kloubového systému a sloupků v té době. To ukázalo, že pravidelná údržba prováděná autorizovanými servisními techniky i provedené modernizace jednoznačně přispěly k zachování hodnoty. Všechny díly byly během demontáže označeny a vyfotografovány a složité demontážní práce byly zdokumentovány na videu. Současně byl zákazník v Koreji průběžně informován o celém procesu demontáže. Kvůli krizi v koruně nebylo možné vyslat vlastní techniky. Na začátku května byly všechny části stroje definitivně demontovány, odborně zabaleny a odvezeny z areálu závodu.

PŘEPRAVA A MONTÁŽ

Jako generální dodavatel je společnost fiss machines také kontaktní osobou pro přepravu celých odlévacích zařízení. Přeprava strojů vyžaduje obzvláště vysoké nároky a velké množství individuálního plánování. Posloupnost projektu byla naplánována podle zadaných požadavků tak, aby všechny kroky zapadaly přesně jako ozubené kolečko.

První stroj putoval nákladním autem a speciální dopravou do Hamburku / Bremerhavenu a poté lodí do Koreje. Druhý stroj pro Vietnam byl dočasně uskladněn poblíž Landshutu. Mezitím však byl úspěšně dodán i tento stroj. Celkem 8 40' otevřených kontejnerů a 5 speciálních balíků pro každý odlévací stroj bylo přepraveno na lodích RoRo nebo bednách, přičemž jejich cesta trvala přibližně 6 týdnů.

Přeprava těžkých komponentů představovala pro stroje fiss v místě určení opět skutečnou výzvu. Nejtěžší díl vážil 65 tun a v Koreji a Vietnamu platí pro silniční dopravu jiné předpisy než v Německu.

Původně se plánovalo, že se společnost fiss postará také o nastavení na místě. Nakonec se však zákazník rozhodl provést nastavení a uvedení do provozu sám z cenových důvodů a kvůli trvajícím omezením společnosti Corona. Z Německa jsme poskytli potřebnou podporu a pomáhali jsme, jak nejlépe jsme uměli.